Banner Libbyhealth

לפני 6 שנים, כשבני אורי נולד, הוא סבל מרגישות לחלב שהתבטאה בתפרחת חיתולים קשה, ממש כמו כוויה, ובדימום ממערכת העיכול. מכיוון שהנקתי אותו (עד גיל שנה ו- 8 חד’) החלטתי שלפני שנלך לביופסיה שנקבעה לו אפסיק לצרוך חלב עיזים ומוצרי חלב- דבר שעשה לשנינו רק טוב וכשבועיים אחרי נעלמו כל התופעות. היום אין בביתנו מוצרי חלב ומחליפים אותם גבינות קשיו, חלב שקדים, ממרחי שקדים ועוד.

שבועות בפתח וכמו בכל שנה כדאי להצייד בתחליפים נוספים טעימים, בעיקר כאלה שהילדים יאהבו.

בשנה שעברה הכנתי עוגת גבינת קשיו והשנה חיפשתי משהו, קליל יותר, שגם יכול להפוך לגלידה. ערבבתי את כל הדברים שאורי אוהב ויצאה מקפא תותים מצנן שקצת מזכיר לי את ה’פרילי’ של פעם, אליו הייתי מכורה בילדותי.

IMG_8616

למיצוק המקפא ניתן (לא חובה) להשתמש באגר אגר- תמצית מאבקת אצות אדומות המשמש כתחליף בריא לג’לטין, הוא נמצא בשימוש לטיפול בבעיות עיכול, סכרת , הורדת כולסטרול ואף מצוי במגוון מוצרים המיועדים להרזיה וזאת בשל תכולת הסיבים הגבוהה,נטילת אגר למשך 12 שבועות בסמוך לתפריט דיאטה הראו תוצאות של ירידה במשקל בחולים מסכרת מסוג 2 ,ישנם מחקרים המראים כי נטילת אגר בסמוך לטיפול באור אצל ילודים מקצר את משך זמן צהבת תינוקות. הוא נטול טעם אך עשיר בחלבון, יוד. יכולת ההתקרשות של האגר תלוי גם בחומרים שאיתו האגר מתערבב, חומרים המכילים אנזימים או חומרים חמוצים כמו אננס, פפאיה, תותים, שוקולד לא יאפשרו את הפיכת האגר לג’ל. ב- 100 גר’ אגר אגר כ -600 מ”ג סידן ,770 מ”ג מגנזיום, ו-1125 מ”ג אשלגן. בטמפרטורה של 37 מעלות הוא נוזלי וניתך בטמרטורה של 50 מעלות.

מתכון למקפא תותים

מרכיבים:

בסיס

קרם:

ההכנה:

הכנת הבסיס– להכניס לבלנדר תמרים, שקדיה, חמאת קוקוס במצב נוזלי- ולעבד בפולסים קצרים, להעביר לקערה ולהוסיף 4 כפות קינואה תפוחה או פתיתי אורז, להדק לתבנית.

הכנת הקרם– טוחנים את כל המרכיבים ומכניסים למקפיא ל-4 שעות.
ניתן להכין במנות אישיות או בתבניות לקרטיבים.

יש להוציא מהקפיא 10 דק’ לפני ההגשה, ולהשאיר בחוץ עד כחצי שעה.

אם אתם רוצים להכין עוד מתכונים פשוטים וטעימים כמו זה ולאכול בלי הגבלה ולרדת במשקל – מוזמנים לארגן 6 חברים, לבחור מבין מגוון הסדנאות, ולתאם תאריך ומקום – המארגן מקבל את הסדנה במתנה!

 

 

 

About the Author:

Libby Levy
נעים להכיר, שמי ליבי, אמא לאורי ולאילי, בעלת קליניקה באבן יהודה ותל אביב, מטפלת ומנחת סדנאות לתזונה טבעית, בוגרת מסלול נטרופתיה במכללת רידמן לרפואה משלימה, מפרסמת מאמרים בנושא תזונה הטבעית ומפתחת מתכונים בריאים המפורסמים מידי שבוע כאן באתר. מתמחה בבעיות במערכת העיכול (קנדידה, הליקובקטר, קרוהן, מעי רגיז ועוד). מאמינה בשינוי הרגלים וטיפול אמיתי תוך מתן דגש על מסגרת תומכת הכוללת מתן כלים פרקטים. עוד עלי תוכלו לקרוא כאן

3 thoughts on “מקפא פרילי תות

  • בןאפריל 22, 2020 at 1:19 am

    היי ליבי,
    רציתי לשאול בנוגע לאגר אגר.
    יחס ההמרה בין אבקה לפתיתים. הכנתי גבינה צ׳דר טבעונית שלא הקרישה כל וכלל ולדעתי הבעיה נעוצה בכך שלא שמתי כמות מספקת של פתיתים.
    האם זה משהו שתוכלי לעזור לי בו?
    תודה, בן. :]

    Reply
  • בת-חןיוני 7, 2020 at 7:36 pm

    את מהממת

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *