Banner Libbyhealth

כבר ידוע כי סוכר רגיל מספק קלוריות ריקות  ואינו מכיל כלל חומרים מזינים חיוניים והשפעותיו המזיקות הופכות בולטות יותר יותר.

אז אם עוד לא קראתם את המאמר על הסכרת הנה תקציר  על מנגנון הסוכר: כאשר אוכלים כמות גדולה של סוכרים- רמת הסוכר בדם גבוהה מאוד וגורמת לייצור מוגבר של אינסולין שתפקידו הוא לאזן את רמות הסוכר ולהגן על הגוף מפני הסוכר העודף.

האינסולין גורם לצניחה דרסטית של רמת הסוכר בדם עד מתחת לטווח הרצוי, מה שיגרום לתחושת רעב וצורך במתוק. במצב זה של עודף סוכר בדם, יבואו לידי ביטוי גם תופעות של אי שקט, עצבנות וקושי להרדם בעיקר אצל ילדים ששטח גופם קטן יותר.

בנוסף הסוכר גם מכלה גם את מאגרי המינרלים והוויטמינים מהגוף, בניהם מגנזיום  וויטמיני B –החיוניים למערכת העצבים.

אין צורך להימנע ממאכלים מתוקים כמו שוקולד, עוגות ועוגיות אפשר להשתמש בחלופות טבעיות עם פחות תופעות שליליות, חלופה  טבעית שהפכה פופולרית מאוד לאחרונה הוא סוכר קוקוס.

IMG_7538 copy

סוכר הקוקוס, הוא סוכר טבעי העשוי מענפיו הצעירים של עץ אגוז הקוקוס הוא מכיל מספר חומרים מזינים כמו  ברזל , אבץ , סידן ואשלגן , יחד עם כמה חומצות שומן קצרות שרשרת, פוליפנולים ונוגדי חמצון שעשוי גם לספק כמה יתרונות בריאותיים .

הוא מכיל גם אינולין – סיב מסיס המאט את ספיגת הסוכר המקנה ומסביר מדוע לסוכר הקוקוס יש אינדקס גליקמי נמוך יותר מאשר סוכר מעובד.

אינדקס גליקמי (GI) הוא מדד של כמה מהר מזון מעלה את רמות סוכר בדם. לצורך השוואה המדד הגליקמי של סוכר רגיל הוא בערך 60 ושל סוכר הקוקוס 35 – כך שסוכר הקוקוס מהווה אלטרנטיבה אידאלית לחולי סוכרת ומאפשר ליהנות ממתוק קצת יותר בריא.

הנה ממתק שכדאי שתמיד יהיה במקרר למקרה הצורך 🙂

פרלינים   במילוי קרם חמאת בוטנים או קרם שקדים

IMG_7542

אז מה צריך?

200 גרם עיסת קקאו נא

2 כפות שמן קוקוס

3 כפות סוכר קוקוס

3 כפות חמאת בוטנים ללא סוכר או חמאת שקדים או חמאת קוקוס

2 כפות קמח קוקוס

קמצוץ מלח

חצי כפית תמצית וניל טבעית

כף פולי קקאו נאים טחונים דק(אופציונלי)

ההכנה:

ממיסים את עיסת הקקאו, כף שמן קוקוס  בבן מארי ( מניחים קערה עם החומרים על-גבי סיר מים על סף רתיחה ומערבבים עד המסה מלאה), לאחר ההמסה מוסיפים כף סוכר קוקוס ומערבבים.

מכינים תבנית סילקון עם 15 שקעים, ושופכים כפית אחת מהשוקולד המומס לכל שקעי התבנית, מניחים בכל תבנית מעט אוכמניות מיובשות ומכניסים למקפיא ל 10 דק’

IMG_7545

בינתיים מערבבים את כל שאר הרכיבים עד קבלת עיסה אחידה.

מוציאים את התבנית מהמקפיא ומניחים כפית מהקרם בכל שקע, מעל שופכים כפית נוספת מעיסת הקקאו ומכניסים חזרה למקפיא לחצי שעה והשתדלו לא לאכול יותר מאחד ביום:).

IMG_7553

חשוב לזכור! כי כל תחליפי הסוכר הטבעיים מכילים הרבה פחמימות ועל כן יש להשתמש בהם בצורה מדודה.

About the Author:

Libby Levy
נעים להכיר, שמי ליבי, אמא לאורי ולאילי, בעלת קליניקה באבן יהודה ותל אביב, מטפלת ומנחת סדנאות לתזונה טבעית, בוגרת מסלול נטרופתיה במכללת רידמן לרפואה משלימה, מפרסמת מאמרים בנושא תזונה הטבעית ומפתחת מתכונים בריאים המפורסמים מידי שבוע כאן באתר. מתמחה בבעיות במערכת העיכול (קנדידה, הליקובקטר, קרוהן, מעי רגיז ועוד). מאמינה בשינוי הרגלים וטיפול אמיתי תוך מתן דגש על מסגרת תומכת הכוללת מתן כלים פרקטים. עוד עלי תוכלו לקרוא כאן

0 thoughts on “פרלינים

  • יהלספטמבר 2, 2014 at 5:11 pm

    אפשר להחליף את שמן הקוקוס בחמאת קקאו, ואת קמח הקוקוס ובקמח שקדים

    Reply
    • Libby LevyLibby Levyספטמבר 3, 2014 at 2:44 pm

      אפשר להחליף את קמח הקוקוס בקמח שקדים ואת שמן הקוקוס בחמאת קקאו

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *