Banner Libbyhealth

קציצות ברוטב עגבניות היו מחכות לי, בילדותי, כשהייתי חוזרת מבית הספר. סבתא שלי (שבישלה תמיד עם המון תבלינים והרבה אהבה), היתה מודיעה לי יום לפני על הכנתן, ואורלי (חברה שלי מגיל 0 ומכורה לבישולים של סבתא) היתה תמיד מתנדבת להגיע, כמובן(!!!) לאותה ארוחה. היינו רצות מבית הספר…זוללות ומתענגות על כל ביס שהיה מלווה בחלה לבנה רכה שנטבלה כולה ברוטב האדום האדום הזה. והכל כך מנחם…ממכר…

אז בשר אני כבר לא אוכלת, אבל לנצח קציצות ברוטב עגבניות תמיד יזכירו לי וגם לאורלי את סבתא שלי ואת הטעם של פעם. (כמה שאני מתגעגעת)

לי ולאיתי, הצמוד שלי, יש מנהג. כל פעם שמתחשק לו שאכין לו משהו מיוחד, הוא שולח לי מתכון שראה באחת הכתבות, ובאותו השבוע המנה כבר מוגשת על השולחן בוורסיה (הבריאה) שלי.

(מי אמר בן זוג מפרגן ?!) והפעם הוא שלח מתכון לקציצות חומוס ברוטב עגבניות שקצת שהזכירו לי את המנה שסבתי היתה מכינה.

המנה מבוססת על קמח חומוס, העשוי 100% גרגירי חומוס יבשים טחונים. חלק מקמחי החומוס עשויים מחומוס קלוי וחלקם מחומוס שאינו קלוי, ההבדל מעט שונה בטעם . הקמח עשיר בחלבון, בברזל, בסידן, באשלגן וכו׳. כוס אחת של קמח חומוס מכילה 356 קלוריות, 21 גרם חלבון, 6 גרם שומן כולל ו -53 גרם פחמימות. יש לו פחות קלוריות ופחמימות מחיטה מלאה ובוודאי פחות מהקמח הלבן. בקמח חומוס יש כמות כפולה של חלבון מאשר בקמח מחיטה מלאה ושש פעמים יותר חלבון מקמח לבן. הוא מקור מצוין לחומצה פולית, ומכיל פי שבעה יותר חומצה פולית בקמח מחיטה מלאה ולכן מאוד מומלץ לאכול חומוס לפני ובמהלך ההיריון. פרט לערכים התזונתיים הנפלאים, לקמח החומוס יש יתרון נפלא נוסף והוא היכולת שלו להדביק מרכיבי מזון אחרים זה לזה. בדומה לביצה, גם בחומוס ניתן להשתמש כדי ״להדביק״ פשטידות או קציצות, ולכן ניתן לעשות בו שימוש נרחב במטבח. שווה!!

אז מה צריך:

לקציצות: (

רבע בטטה ( 105 גרם) חתוכה לריבועים

1 בצל סגול (75 גרם)

חצי צרור כוסברה או פטרוזיליה שטוף( 40 גרם)

4\3 כוס קמח חומוס  (100 גרם)

4\1 כוס מים

מעט מלח

2\1 כף כמון טרי

img_1899

לרוטב:

4 עגבניות קטנות

1 כף כורכום

2 גבעולי כרישה חתוכים לרצועות דקות

5 עלי קייל ללא הגבעול חתוכים עבה

3 שיני שום קלופות ופרוסות

מעט מלח

לימון

ההכנה :

מכניסים למעבד מזון את כל רכיבי הקציצות ומעבדים עד קבלת עיסה, מעבירים לקערה ומניחים בצד.

טוחנים את העגבניות במעבד מזון עד קבלת רסק אחיד, מעבירים למחבת רחבה וחמה, מוסיפים את הכרישה, הקייל והשום. מתבלים בכורכום ומלח, יוצרים קציצות מהעיסה ומניחים בעדינות במחבת. מוסיפים מים עד חצי גובה של הקציצות. חותכים פרוסות לימון ומיניחים מעל הקציצות. מכסים את המחבת, וכעבור 10 דק’ הופכים את הקציצות. מבשלים כ-10 דק’ נוספות.

מגישם על קינואה, אורז או כוסמת.

זהירות…מנה ממכרת.מנחמת וטעימה

בתאבון !

מתכונים כאלה ועוד בסדנאות בישול בריא, אצלכם בבית לכל אירוע של 5 משתתפים ומעלה.

להזמנות ולפרטים – 050-305-3030

unnamed-1

About the Author:

Libby Levy
נעים להכיר, שמי ליבי, אמא לאורי ולאילי, בעלת קליניקה באבן יהודה ותל אביב, מטפלת ומנחת סדנאות לתזונה טבעית, בוגרת מסלול נטרופתיה במכללת רידמן לרפואה משלימה, מפרסמת מאמרים בנושא תזונה הטבעית ומפתחת מתכונים בריאים המפורסמים מידי שבוע כאן באתר. מתמחה בבעיות במערכת העיכול (קנדידה, הליקובקטר, קרוהן, מעי רגיז ועוד). מאמינה בשינוי הרגלים וטיפול אמיתי תוך מתן דגש על מסגרת תומכת הכוללת מתן כלים פרקטים. עוד עלי תוכלו לקרוא כאן

2 thoughts on “קציצות ברסק עגבניות

  • שיריאוקטובר 16, 2019 at 4:11 am

    הי ליבי,
    הקציצות פשוט מעולות! וממש קלות להכנה אבל יצאו לי מאוד רכות. הוספתי עוד קמח חומוס וזה לא ממש עזר, יש לך רעיון?

    Reply
    • Libby LevyLibby Levyאוקטובר 16, 2019 at 9:07 am

      הי שירי, ניתן להוסיף טחינה או עוד בטטה, מוזמנת לעדכן בקבוצת הפייסבוק “תזונה בריאות וכל מה שבינהם”

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *