Banner Libbyhealth

לאחר שהזנחתי את השייקים הירוקים תקופה, מרגישה שהגיע הזמן להתרענן מחדש, אפילו הספקתי להיערך לזה והקפאתי בננה, רכשתי KALE, ג’וג’י ברי, זרעי צ’יה ומאקה.

IMG_6740 copy

את כל המוזכרים הכרתי כשכל עניין ה raw נכנס  לתודעה, התחלתי להתנסות,  רו-פוד (Raw Food)/ מזון נא, הינו מזון מן הצומח בלבד, שלא עבר חימום מכל סוג שהוא ונאכל בצורתו הטבעית, הדוגלים באכילת לפי שיטה זו לעיתים מחממים את האוכל במייבש מזון, בטמפרטורה שאינה עולה על 48 מעלות. המזונות הנכללים בקבוצת מזון זו הם: פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות מונבטות, זרעים ואגוזים.

מעבר לכך שאכילת תזונה מבוססת על מזונות לא מבושלים חוסכת זמן  בישול היא גם עשירה בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון ( אינם נהרסים בחימום),  נקייה מתוספים מלאכותיים, שומן רווי מהחי וסוכר לבן בנוסף אכילת מזון מונבט הופך את המזון לקל לעיכול (עוד על מזון מונבט).

חסרונות תזונת ” הרו פוד” היא בכמות הסיבים שעלולים  לגרום לבעיות עיכול  ושרק מערכת עיכול חזקה תדע לספוג את כל הוויטמינים והמינרלים מהמזון החי.

הרו-פוד פתח  בפני עולם חדש הכולל מגוון מזונות מן הצומח והכרת מזונות חדשים  אך לדעתי אין להתבסס רק על תזונה מסוג זה אלא יש ללמוד לשלב אותה כחלק בלתי נפרד מתזונה מאוזנת.

חלק בלתי נפרד מתזונות רו פוד, אלו מזונות ה”על” , המכילים ריכוז מאוד גבוה של חומרים מזינים המספקים כמות יפה של ויטמינים, מינרלים ואנזימים.

מזונות העל  ששילבתי בשייק הירוק הם זרעי צ’יה שעל יתרונותיהם תוכלו לקרוא במתכון הבראוניז, אבקת מאקה (בפוסט הבא) , כרוב קייל, אבקת ספירולנה וג’וג’י ברי.

את כולם ניתן לרכוש בחנויות הטבע או לרכוש בiherb.

הג’וג’י ברי (goji berries) הם מקור נפלא לחלבון, מכילים מעל 20 מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון , הם גורמים לגוף לייצר הורמון גדילה, מעכבים תהליכי הזדקנות ומכילים 18 חומצות אמינו.

ניתן לשלב כתוספת לדייסה, קינוחים, סלטים או  בשייק כמו במתכון הבא :

אז מה צריך ?

  • כף ג’וג’י ברי
  • כפית ספירולינה או עשב חיטה
  • בננה קפואה
  • כף זרעי צ’יה
  • כפית מאקה
  • 2 עלי כרוב קייל (אפשר גם תרד או חסה או שניהם יחד)
  • תמר מג’הול 1
  • כוס מים

הכניסו הכל לבלנדר עד קבלת מרקם חלק ושתו לרוויה.

אפשר לוותר על חלק מהרכיבים את אין לכם את כולם.

כדאי לשלב עד 3 עלים בלבד אחרת טעמו של השייק יהיה מר מעט

לרוויה.

 

About the Author:

Libby Levy
נעים להכיר, שמי ליבי, אמא לאורי ולאילי, בעלת קליניקה באבן יהודה ותל אביב, מטפלת ומנחת סדנאות לתזונה טבעית, בוגרת מסלול נטרופתיה במכללת רידמן לרפואה משלימה, מפרסמת מאמרים בנושא תזונה הטבעית ומפתחת מתכונים בריאים המפורסמים מידי שבוע כאן באתר. מתמחה בבעיות במערכת העיכול (קנדידה, הליקובקטר, קרוהן, מעי רגיז ועוד). מאמינה בשינוי הרגלים וטיפול אמיתי תוך מתן דגש על מסגרת תומכת הכוללת מתן כלים פרקטים. עוד עלי תוכלו לקרוא כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *