Banner Libbyhealth

המהפך שלי במטבח למעשה התחיל ממרח הפסטו הראשון שלי, חבר בעבודה הביא איתו לארוחת הצהרים רוטב לסלט מדהים עם פסטו(הרוטב בהמשך), הוא הסביר ואמר שהרבה יותר משתלם והרבה יותר קל להכין פסטו בבית עם בלנדר והכי פשוט שיש, למרות שבזמנו זה היה נראה לי קצת מסובך 🙂 עוד באותו היום קפצתי לחנות הקרובה לביתי ורכשתי את הבלנדר הידני הראשון שלי , עם המתכון שהוא מסר ניגשתי למשימה ויצא נפלא, את הפסטו אפשר להכין עם אגוזי מלך, שקדים או כל אגוז שיש בנמצא, עם הזמן למדתי שאת האגוזים כדאי להשרות, כך הם יכילו יותר ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. והחלבון שלהם יהיה זמין יותר לעיכול בגלל נטרול מעכבי האנזימים ו-phytic acid , גם קלייה משחררת את אותו אנזים אבל גורמת לאיבוד חלק רב מהערכים התזונתיים.

IMG_6355 copy

את ממרח הפסטו אפשר להמיר בכל העלים שיש בנמצא, פטרוזיליה כוסברה או שילוב של כולם.

הבזיליקום שלי לא גדל לאחרונה באדנית וגם אצל הירקן הוא לא בנמצא אז הכנתי ממרח פטרוזיליה והוא יצא לא רע בכלל.

הפטרוזיליה מכילה ויטמין K,C,A ,חומצה פולית וברזל.​ היא טובה לבעיות עיכול, מפחיתה גזים, מסייעת לכליות, עוזרת לניקוי הגוף מרעלנים ,ומקור נפלא לנוגדי חמצון החומצה הפולית שלה טובה לנשים בהריון, לנשים מניקות ולמניעת התקפי לב.

אז מה צריך?

1. חבילת פטרוזיליה אורגנית – למי שיש בלנדר עוצמתי, אפשר עם הגבעול, ולא, רצוי לקצוץ את הגבעול טרם שימוש בבלנדר.

2. חופן אגוזי מלך מושרים 5 שעות לפחות ומסוננים מנוזלים

3. שן שום

4. שליש כוס שמן זית

5. מעט מלח אטלנטי

6. ממש מעט לימון

ההכנה : מניחים את כל המצרכים במעבד מזון( בבלנדר יד זה יותר עבודה אבל אפשרי),טוחנים  בפולסים קצרים, ומדי פעם עוצרים על מנת לנקות את הדפנות.

כדאי למרוח על מאפה מונבטים קוד קופון libbyl בקניה און ליין ל10% הנחה ולחבילה מתנה!

בתאבון!!

About the Author:

Libby Levy
נעים להכיר, שמי ליבי, אמא לאורי ולאילי, בעלת קליניקה באבן יהודה ותל אביב, מטפלת ומנחת סדנאות לתזונה טבעית, בוגרת מסלול נטרופתיה במכללת רידמן לרפואה משלימה, מפרסמת מאמרים בנושא תזונה הטבעית ומפתחת מתכונים בריאים המפורסמים מידי שבוע כאן באתר. מתמחה בבעיות במערכת העיכול (קנדידה, הליקובקטר, קרוהן, מעי רגיז ועוד). מאמינה בשינוי הרגלים וטיפול אמיתי תוך מתן דגש על מסגרת תומכת הכוללת מתן כלים פרקטים. עוד עלי תוכלו לקרוא כאן

0 thoughts on “ממרח פטרוזיליה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *