Banner Libbyhealth

את הפוסט הזה היה לי ממש קשה להעלות, כי כל פעם שהכנתי את הפודינג הוא חוסל לפני שהספקתי לצלם

הסיבה היא שאני כל כך אוהבת פירות יער, הם הדבר הראשון שאני מתלהבת מהם בשווקים בחו”ל, עד כדי כך שבן זוגי הביא לי הישר מצרפת בצנצנת פירות יער שלא צלחו את הטיסה.

עד שבוע שעבר קניתי פירות יער קפואים מהסופר ושילבתי אותם בשייק, אבל שבוע שעבר גילתי את Berry Fairy המספקים פירות קפואים באיכות מדהימה במארזים ביתיים במשלוח עד הבית, אז מילאתי את המקרר בשלל הפירות ומאז אני חוגגת. ואפילו אירגנתי לכם בחודש הקרוב לכל מי שיבצע הזמנה ויציין שהגיע דרכי 5% הנחה או שקית מתנה, שווה לא?

בלימודי נטורופתיה ברידמן אותם סיימתי לפני מעל 6 שנים, אבל מי סופר:), הוזכרו פירות היער בהקשר של הרבה מחלות וגם היום אני משלבת אותם בתפריט של רבים ממטופלי, הסיבה היא שהם עשירים בכל כל הרבה רכיבים בריאים:

  • חומצה אלגית – חומצה המתחברת לחומר סרטני ועוצרת את הפעילות שלו, היא גם עוזרת גם בהחלמה מניתוחים ונוגדת וירוסים ובקטריות. 
  • אנתוציאנין – הפיגמנט האדום, נוגד חמצון הנחקר בהקשר להורדת הסיכון לחלות בסוגים מסויימים של סרטן, משפר זיכרון ותורם להזדקנות תקינה של התאים.
  • חומצה גאלית –נמצאת באוכמניות, תפוחים, זרעי פשתן, אגוזי מלך, מחקר שפורסם ב 2009 הראה כי היא עודדה התאבדות של תאי סרטן הערמונית, היא נקשרת לטיפול במחלות דלקתיות ובאלרגיות. היא בעלת פעילות נוגדת חימצון חזקה המגנה על הכבד. והיא אפילו מועילה לחולי סכרת כי היא תורמת לשחרור אינסולין ע”י תאי בטא בלבלב. היא תורמת לעצירת דימומים ושטפי דם ולאיזון ווסת כבדה. והיא בעלת יכולת עיכוב רעלנים המיוצרים ע”י פטריות  – כך שלמטופלים המגיעים אלי לטיפול בקנדידה אני משלבת פירות יער בצורה מאוזנת בתפריט כשלב בתהליך.
  • קווארצטין – ביופלבנואיד בעל פעילות נוגדת אלרגיה ודלקת, יש האומרים כי גם תורם לטיפול בלחץ דם גבוה ומחלות לב הוא גם אנטי ויראלי ואף עוזר נגד אסתמה , מחקרים מראים כי צריכת מזונות עתירי קוורצטין קשורה גם בהפחתת הסיכון לכל סוגי הסרטן, במיוחד סרטן ריאות
  • רוטין – בעל פעילות אנטי-דלקתית ובעל יכולת לעכב חמצון של שומנים ותמיכה בתיקון כלי דם
  • ויטמין C – חיזוק חיסוני, שמירה על נימי הדם, בניית העצמות והרקמות, נוגד דלקות נוכד חימצון ועוד..

במתכון הזה השתמשתי באוכמניות – המחזקות את כלי הדם. מומלצות לסכרתיים הסובלים מיתר לחץ דם ונגד דליות ברגליים, פטל – שנפלא גם לכאבי גרון ודלקות חניכיים. דובדבנים שיעילים לדלקות פרקים הנובעות מעודף חומצות שתן בדם. ואפשר גם להוסיף חמוציות לאלו המחפשות הקלה על דלקות בדרכי השתן

הפודינג המאלף הזה יכול להוות ארוחת ביניים, קינוח או סתם להמתין במקרר לרגע של פינוק מתוק

המתכון:

  • חצי כוס פירות יער קפואים (אוכמניות, פטל, דובדבנים של Berry Fairy – להפשיר על השישי כשעה וחצי או עד שהם נעשים רכים (תלוי בעונה)
  • 4\1 כוס זרעי צ’יה
  • 4\1 כוס חלב שקדים\אורז או חלב קוקוס
  • כפית תמצית וניל טבעית
  • כפית סירופ מייפל

תוספות: פתיתי קוקוס, אגוזים, ליצ’י קפוא מופשר של Berry Fairy, אננס Berry Fairy מופשר

ההכנה: לטחון בבלנדר מוט את פירות היער עם החלב, להוסיף את תמצית הוניל והמייפל, להוסיף את הצ’יה ולערבב כל כמה דק’ כדי שלא יווצררו גושים, להמתין 10 דק’ עד להתייצבות התערובת, להוסיף את התוספות שאוהבים ופשוט להתענג.

מתכונים כאלה ונוספים בסדנאות בישול בריא או בייעוצים אישים

הסדנה הבאה ב 17.3.17, יום שישי, 9:30, עין ורד – נכין מתוקים ללא אפייה, ללא סוכר, ללא חיטה, ללא מוצרי מן החי  – לפרטים

*אין בכתוב משום התוויה רפואית או החלפת ייעוץ של רופא. בכל בעיה רפואית יש לקבל חוו”ד רופא

*פירות יער אינם מומלצים לנוטלים מדללי דם רק באישור רופא

**להזמנת פירות קפואים וצפייה במחירון היכסו הנה או צרו קשר עם שרית 0545967670

 

About the Author:

Libby Levy
נעים להכיר, שמי ליבי, אמא לאורי ולאילי, בעלת קליניקה באבן יהודה ותל אביב, מטפלת ומנחת סדנאות לתזונה טבעית, בוגרת מסלול נטרופתיה במכללת רידמן לרפואה משלימה, מפרסמת מאמרים בנושא תזונה הטבעית ומפתחת מתכונים בריאים המפורסמים מידי שבוע כאן באתר. מתמחה בבעיות במערכת העיכול (קנדידה, הליקובקטר, קרוהן, מעי רגיז ועוד). מאמינה בשינוי הרגלים וטיפול אמיתי תוך מתן דגש על מסגרת תומכת הכוללת מתן כלים פרקטים. עוד עלי תוכלו לקרוא כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *